·  TEL. 93 765 02 59 · EMAIL brianxa@brianxa.cat

LLEGENDES DE GIRONA

21-02-2018
Sortida a Girona

Els nens i nenes de Cicle Inicial hem anat a Girona!

El divendres 16 de febrer vam agafar l'autocar a les 9 i vam sortir cap a Girona. Vam esmorzar a la plaça dels jutjars i vam començar la ruta de les llegendes del Barri Vell.

La Laia i la Cristina (unes guies molt trempades que en saben molt, de llegendes) van començar per la llegenda de "L'hostal de la Lleona". Tots vam pujar a fer-li o tirar-li un petonet al cul de la lleona, per poder tornar a la ciutat!

Vam seguir per la visita a l'església de Sant Feliu, allà vam conèixer la llegenda de "Les mosques" que eren tan valentes que vam fer fora als francesos que volien entrar a la ciutat.

Des d'allà vam anar cap a la Catedral de Girona, on vam trobar el Falcó de la llegenda del "Cap d'Estopes". També vam entrar al claustre, on ens van explicar la llegenda de "La majordoma i la sopa de menta" i la de "La Bruixa" una senyora que insultava i tirava pedres. Ara ja sabem que, "Si pedres tires, pedres tiraràs i en pedra et convertiràs" com aquella senyora que ara podem veure convertida en gàrgola.

Finalment, vam passar pel carrer de Santa clara, on ens van explicar la llegenda d' "El Tarlà de Girona" justament davant del balcó on el pengen un cop a l'any. Vam acabar creuant el riu Onyar pel pont de ferro vermell. Allà ens van explicar la llegenda de "La Cocollona" una noia meitat cocodril, meitat papallona que podem veure en les nits de lluna plena a Girona.

Per últim, vam dinar i jugar al parc de la Devesa i ens ho vam passar molt bé al parc urbà més gran de Catalunya.