·  TEL. 93 765 02 59 · EMAIL brianxa@brianxa.cat

Notícies

SORTIDA CICLE INICIAL AL COSMOCAIXA

25-11-2021

El passat divendres 19 de febrer, els i les alumnes de cicle inicial vam anar al Cosmocaixa.

Aquesta ha estat la primera sortida que hem realitzat fora del municipi de Tordera des que va començar la pandèmia i ens ha fet molta il·lusió poder realitzar una excursió i passar tot el dia amb els nostres companys i companyes.

Divendres vam arribar a Barcelona i després d'esmorzar a la Plaça de la Ciència, situada a les afores del museu, vam poder entrar per tal de realitzar les diferents activitats programades.

Vam poder visitar el bosc inundat, un trosset de la selva amazònica a dins del museu, amb animals fascinants com l'anaconda, algunes piranyes, una tarantul·la, etc. I també molta vegetació típica amazònica. Vam estar molt atents/es i vam seguir tots els consells per tal de ser respectuosos amb els animals.

Després vam poder visitar la Sala Univers del museu amb l'ajuda d'una dinamitzadora que ens anava explicant aquells invents més destacables de la sala. Ens va encantar, sobretot, jugar al joc del "memory" contra un robot, tocar un piano ben peculiar i deixar caure unes boles que botaven moltíssim. També l'invent d'aguantar amb aire una bola i l'exposició de l'evolució de l'home i els ossos dels diferents animals.

També vam poder realitzar un taller sobre planetes i constel·lacions al planetari bombolla, on una treballadora del museu ens vam ensenyar a mirar estrelles i veure en elles les constel·lacions més famoses i, també, conèixer algunes curiositats sobre els planetes del sistema solar.

Un cop vam recórrer el museu, tant per la baixada en espiral, com per les súper escales mecàniques, vam sortir de nou a la plaça de la Ciència per dinar i jugar una estona amb els nostres companys i companyes.

Després de dinar i jugar, vam agafar l'autobús i vam tornar cap a l'escola plens d'emoció i amb el que ja són recors ben bonics sobre aquesta visita.